nå gir gutta meg stort prestasjonspress!!!
fortsatt ingen med info?
dette er hva jeg fant hos boeing http://boeing.com/assocproducts/aircompat/acaps/737sec2.pdf
men jeg syntes ikke den var til mye hjelp.
Her er det i alle fall en kort presentasjon av hva vi jobber med!
oppgaven har til hennsikt å teste ut stragier for hvordan norwegian kan beholde dagens norske eierstruktur.
med det mener vi fokusen norwegian har gitt det norske markedet med å åpne nye ruter til tidligere ubetjente destinasjoner og gitt mindre norske byer ett kjempe løft med nye direkteruter til utlandet.
Om den norske eierstrukturen ikke skulle holde frem er vi redde for at fokuset vil bli flyttet fra å være ett rent norsk lavprisselskap med fokus på Norge, til å bli en del av ett større selskap som ikke ser mulighetene i like stor grad som norwegian. Norwegian er ganske låst til det norske markedet og ser muligheter andre selskap ikke gjør, hvilket er også ett grunnlag for norwegians ekspansjon og eksistens.
Vi tror fremtiden vil gi flere direkteruter fra Oslo, Bergen og Oslo (med tiden andre også) til flere europeiske byer.
Vi tror Norge er lite tjent med en overtakelse av FL group, Finnair eller andre fordi vi da mener at fokuset vil bli flyttet.
For å unngå dette mener vi at norwegian må klare å opprettholde en stabil og høy kurs på børsen slik at ett oppkjøp vil være dyrt og krevende.
for å kunne fly høyt på børsen MÅ Norwegian prestere og konstant ligge i forkjøpet.
Vi har derfor flere alternativer vi skal teste ut for at norwegian fortsatt skal øke.
1. Om det vil lønne seg for norwegian å kutte ut de lengste flygningene på opptil 4 timer (Malaga) og heller styrke dagens suksessfulle ruter bedre tilpasset 733 materiell for økt frekvens. (Warsawa, Berlin, osv...)
Når sterling nå sier at de vil kutte ut sammarbeidet med norwegian og satse på Syd Europeiske destinasjoner har de mere kapital i ryggen gjennom FL group og større materiell bedre tilpasset lange ruter. Vi mener at Norwegian da er bedre tjent med å satse på mellom-europeiske destinasjoner fra norge for å unngå konkurranse med sterling, samt øke dags produksjonen på disse destinasjonene.
2. starte nattflygninger for å bedre utnytte flyflåten
vi har også flere alternativer, men dette må testes i et strategi program og derfor trenger vi tall!!!!!
det er helt umulig å få nøyaktige tall, men vi regner oss så godt vi klarer frem til det vi trenger, men det er ikke alt vi finner. Så hjelp mottas med takk!
Oppgaven er klar den 16 desember, men da skal jeg rett på fylla og glemme alt som heter BI og skole, men på lørdagen en gang dukker den kanskje opp for dere som vil lese!