Takker igjen for hyggelige tilbakemeldinger.
Har ikke bestemt når neste gang blir, men det blir sammen med damen og over en lengre periode såklart. Ble fortalt av noen at Kaarle
XII var et sted man måtte innom om man skulle undersøke nattelivet i Helsinki.
Glemte forresten å fortelle om middagen den 8.sep på kvelden. Var veldig sulten etter mye reising så skulle slå på stortromma tenkte jeg. Jeg hadde lyst til å spise noe "lokalt", så spurte den finske resepsjonisten om noen gode tips. Han kom frem til et sted kalt Kosmos, som serverte tradisjonell finsk mat ++. Restauranten lå bare 10 min gange unna så saken var biff. Fikk meg et bord og litt å drikke samt menyen. Til forrett valgte jeg etter anbefalinger Borshch, en russisk suppe som smakte fortreffelig! Til hovedrett ble det "steak". Tror jeg var litt for sulten til å lese hele beskrivelsen av retten, noe jeg fikk betale for når maten ble servert.
Servitøren kom med et fint stykke biff tartar... Blæh tenkte jeg, men prøvde meg på det allikevel. Siden jeg var sulten gikk omtrent alt ned. Smakte ok men frister ikke til gjentakelse. Ble også en stor dessert etterpå
Ang. loungene så var det lik standard over hele fjøla, hvor
HEL loungen var hakket kjipest. Er vel i Scandinavia loungene vinen flyter som vann, og ikke i Business loungene