Re: Nordmenns manglende høflighet
Interessant diskusjon, absolutt. Jeg forstår frustasjonen deles av de som står bak skranken, men jeg tror nok ting må bli litt verre før de blir bedre;
Kopiér de visuelle elementene man bruker i andre land. Kall det klisjépreget, men rull ut et teppe eller ha tydelige skilting på den ene siden av gaten der det står EuroBonus Gull/Business/EcoExtra. Vær tydelige på hvem denne siden av gaten gjelder for. Ingen unntak. I starten vil Ola og Kari kanskje bli sure og klage høylytt, men med gjentakelse vil folk forstå. Bruk gjerne litt tid på å forklare hvorfor EBGer og C-klasse gir disse fordelene, gjerne ved å bruke en forklarende tone, á la "mange av våre forretningsreisende har hundrevis av flighter i året, og for at de skal få tid med familien sin blabla har vi gjort det smidigere for dem å kunne dra hjem til sin familie blabla". Dere skjønner hva jeg mener.
Jeg bryr meg ikke om status og slikt. Jeg setter pris på effektivitet. Når man har 200+ flighter i året vil man helst ikke stå og henge i gaten bak en familie på 5 som reiser 1 gang i året. Ikke fordi jeg er viktigere eller mer verdt, men simpelthen fordi jeg vil kunne tilbringe mer tid til det som er viktigst for meg, og ikke stående i køer rundt omkring.
|