SAS Braathens har den siste tiden fått kritikk fra blant annet Forbrukerombudet for bestillingssystemet av flybilletter over internett. Et av problemene har vært at systemet i dag ikke alltid oppgir den billigste billetten når man bestiller en reise som inkluderer skift av fly.
Enklere for kunden
- Det er blitt en uheldig sak i media, men realiteten er slik mediene har beskrevet den, sier administrerende direktør Petter Jansen i
SAS Braathens til TV 2 Nettavisen.
SAS Braathens jobber nå for å rette opp problemet i dagens system, og vil inntil feilen er rettet veilede kundene slik at de finner de billigste billettene. Det jobbes også med å lage et helt nytt bestillingssystem for nettsiden.
- Vi lager et system som er veldig oversiktlig og enkelt å bruke, sier Jansen.
- Er det snakk om noen egen lavpriskalender slik Norwegian har?
- Det som kommer er minst like spennende, sier Jansen hemmelighetsfullt.