
Over: Corendon Air (Tyrkia): B737-800, reg: "TC-
TJG". Levert
ny til Air Berlin: feb. 1999. Så kjøpt av Corendon: april 2010,
maskinen er litt over 12.5 år gammel.

Over: Qatar Airways (Cargo): B777-FDZ, reg: "A7-
BFA". Levert
ny til Qatar Airways: mai 2010 - kun litt over ett år gammel.

Over: Alitalia: A320-200, reg: "EI-
DTG". Levert ny til
selskapet: juli 2009 - litt over to år gammel.

Over: EasyJet: A319, reg: "G-EZBO". Levert ny: april 2007,
ca. 4.5 år gammel.

Over: bmibaby: B737-300, reg: "G-TOYL" (passer jo godt med "Toy" i reg.
siden vi snakker om "bmiBABY" ja. Levert ny til: Go Fly i England pr: april 1999,
så over til EasyJet: juli 2002, så til Thomson Airways: mai 2006. Kjøpt av
nåværende bmibaby: april 2011, maskinen er ca. 12.5 år gammel.

Over: British Airways: A319, reg: "G-EUPN". Levert ny til BA: juli 2000,
maskinen er litt over 11 år.

Over: CityJet (Irland): BAe Avro RJ85, reg: "EI-RJC". Levert ny til
Mesaba: aug. 1998. Kjøpt av CityJet: des. 2007, maskinen er 13 år gammel.

Over: Transavia Airlines: B737-700, reg: "PH-XRE". Levert ny
til selskapet: april 2004, maskinen er snart 7.5 år gammel.

Over: AirFrance Regional: Embraer-145, reg: "F-GRGB". Levert ny
til selskapet: april 1997, ca. 14.5 år gammel.

Over: Alitalia med A321-100 (ikke -200!), så disse er det ikke så
mange av. Opprinnelig demo/test-fly hos Airbus Industrie, på vingene
fra: sept. 1993. Så kjøpt av Alitalia: nov. 1994, så en overføring
internt og skifte av reg.nr. Maskinen er 18 år gammel.

Over: Albinati Aeronautics: Bombardier BD-700 (-1A11 Global 5000),
reg: "HB-JIH".

Over: AnadoluJet (Tyrkia): B737-800, reg: "TC-JGK". Levert ny
til:
THY Turkish Airlines: april 2006, så over til AnadoluJet
medio: mars 2011. Maskinen er ca. 5.5 år.

Over: KLM: B777-200ER, reg: "PH-BQG". Levert ny til KLM: april 2004,
maskinen er ca. 7.5 år gammel.
Så en liten "designstuide" i hvor vakker en MD-11 maskin er, her
kommer en fotoserie på fire bilder av samme maskin - jo du leste
riktig (hele fire, av SAMME). Men MD-11 bilder blir man vel aldri
lei av?

Over: KLM: MD-11, reg: "PH-
KCI". Levert ny til KLM: nov. 1995, så
en tur innom VASP i ca. 2.5 år (fra des. 1995, til aug. 1998). Tilbake
til KLM igjen fra: 21. aug. 1998, og vært der siden - maskinen er
snart 16 år gammel.

Over: ArkeFly (
TUI: Nederland): B767-300ER. Levert ny til
SAS i:
19. nov. 1990 som "OY-
KDL", maskinen var hos
SAS frem til feb. 2004 -
og ble solgt til Holland Exel. Der var maskinen ca. ett år, siden
hele selskapet opphørte pr: 10. mai 2005. Så over til Dutch Caribbean
Airlines (i knappe tre mnd.). Flyet ble så kjøpt av ArkeFly for å fly
charterpax pr. 18. aug. 2005. Maskinen er snart 21 år gammel.