Panorama Terrace avdelingen av loungen:
God utsikt til apron og rullebane her også:
[img]http://naflheim.com/Export/49.jpg[/img
Maten måtte jo selvfølgelig prøves her også. Fin formiddagsmat:
Naturlig nok mange røde haler i
VIE:
Jeg hadde dessverre gått tom for batteri når vi kom ombord flyet til
FRA. Derfor ingen bilder her, vi fikk servert en grei middag. Var egentlig en ganske rar meny, men bla tomatgelé. Njål likte ikke dette så godt, jeg synes det var greit nok. Var egentlig ikke så sulten. Vel fremme i
FRA ble det lading av kamera i loungen. Etter ca 2 timer i loungen, og en tur innom LHs Worldshop så gikk vi hver til vårt. Njål skulle til
SVG, mens jeg skulle til
OSL. Boarding for SK4758 gikk raskt, og greit fra B10.
SK 4758 - B736 - 1F
Belegg ca: 100% Y, 80% Y+, 50 % C
Avgang etter rutetabell.
I Economy Extra var det tydelig kun
SAS-ansatte + familie som var på vei hjem fra ferie. I C var det meg og en som satt på 1A.
Meget hyggelig betjening gjorde denne flighten til en av de bedre. Godt installert på 1F:
Knyttenevetest bestått:
Etter avgang var det tid for Champagne!!
Etter ca 30 minutter fikk vi servert en god laks med pasta. I tillegg fikk jeg 2 meget velsmakende oster. Det var en paprikaost, og en smakfull gauda. Alt ble skylt ned med mer sprudlevann. Flaske 2&3 gikk sammen med middagen.
Etter middagen var jeg startet å bli litt småfull. Hva passer da bedre enn flaske 4 og litt likør? Baileys gikk ned ganske raskt, mens sprudlevannet fikk en tristere skjebne da jeg sølte ut hele flasken og knuste champagneglasset. Crewet var raskt på plass og ryddet opp rotet jeg hadde stelt i stand.
Etter den meget sympatiske purseren hadde ryddet, så kom han tørt med kommentaren: "Antar du ønsker nok en flaske?". Selvfølgelig svarte jeg, og flaske 5 var ett faktum.
Vi landet i Oslo på rutetid, og jeg kom meg raskt ut av flyet, og i tax-free butikken. Jeg rasket like godt med meg 4 flasker med Champagne og litt snus, og satte turen mot Asker på Flytoget. Mandagen var en tung dag å gå på jobb.
Så en liten oppsummering med terningen 1-6:
LH:
Drikkevarer: 4
Mat: 4
Service: 3
Sete+Beinplass: 5
Renhet i kabin: 6
Totalt: 22
Drikkevarer: 4
Mat: 6
Service: 5
Sete+Beinplass: 5
Renhet i kabin: 6
Totalt: 26
SK:
Drikkevarer 6
Mat: 5
Service 6
Sete+Beinplass 4
Renhet i kabin: 4
Totalt: 25
Vinner av den uoffisielle konkurransen er derfor Austrian. De leverer knallbra i Business.
SAS kommer på 2. plass med knappest mulig margin, mens jeg synes LH har tapt seg. Jeg synes det er leit at LH og OS ikke serverer Champagne i business. Det er en "gimmick" som jeg liker. Dersom
SAS oppgraderer sin kabin, og rengjør denne bedre, så er de absolutt i tetsskiktet.
SAS leverer best på service hos kabinpersonalet, noe jeg også lot de få høre inflight.
Har du spørsmål og/eller kommentarer så er det bare å skyte!