View Single Post
Old 28-08-2011, 14:56   #1
fluxie
Flyprat fusentast

Star Alliance En snartur til LHR via FRA og VIE. LH, OS & SK i Biz

Helgen er en perfekt anledning til å bare komme seg litt bort. Undertegnede og hans lillebror Njål fant derfor ut at en liten getaway til London hadde vært kjekt. Dette var en reise kun for reisens skyld.

Etter litt søking på KVS Tool fant jeg ut at man kunne lage ganske mange morsomme routinger med LH Group, det kostet også mindre enn SK direkte i C-class.

Valgt routing ble derfor som følger:

Lørdag 13. aug:
OSL-FRA LH865 kl. 06:15
FRA-VIE OS122 kl. 10:40
VIE-LHR OS461 kl. 13:05

Returen søndag 14. aug:
LHR-VIE OS452 kl. 08:50
VIE-FRA OS125 kl. 17:40
FRA-OSL SK4758 kl. 20:10

Dette skulle gi ca rett i underkant av 10.000 EB poeng for en helgs reise. Meget grei opptjening pr. krone.

Så over til bildene:

Morgenflighten til Frankfurt gikk ukristelig tidlig, faktisk så tidlig at Fast Track ikke hadde åpnet. Jeg ble ledd av i Business innsjekk på grunn av min reiserute til London. Ble faktisk innsjekket 5 av 6 legs. Køen i kontrollen på OSL var ganske omfattende denne morgenen, så jeg rakk knapt litt mat i loungen før boarding. Derfor ingen bilder fra loungen på OSL.

LH 865 - A319 - 2F
Belegg ca: 75% Y, 40 % C
Avgang etter rutetabell.

Vel installert i setet var det på tide med knyttenevetest:

Etter avgang var det på tide med en skikkelig frokost. Varme rundstykker, god ost, og grei kjøttpålegg + mye kaffe var en god start på dagen.

Undertegnede var ennå meget trøtt, så var ikke særlig i humør til å ta bilder i den overfylt loungen i FRA. Det som derimot var hyggeligere var at her møtte jeg min lillebror som kom med flyet fra SVG. Vi installerte oss godt på OS122.

OS 122 - A320(tror jeg) - 2D & 2F
Belegg ca: 90% Y, 25 % C
Avgang etter rutetabell.

Jeg forklarte kjapt min lillebror om knyttenevetesten. Denne ble utført med stor entusiasme:

Samtlige turer med LH og OS var med de nye setene. Her er bilde av seterad 2A-C. Overraskende gode seter å sitte i. Håper SK også kan få slike seter snart.

Til tidlig lunch fikk vi servert pølser, potetmos, rundstykker, salat, og eplekake. Pølsegryta var overraskende god, det var også salaten. Kaken spise jeg kun 1 liten bit av. Siden klokken nå var over 17.00 etter eller annet sted i verden var det klart for Champagne. Austrian (i likehet med LH) har dessverre sluttet med Champagne på intraeuropeisk C, så vi ble henvist til Schlumberger musserende vin. Smakte godt den også, men det var litt skuffende at Champagnens tid er over.

Kaffe, te, og musserende vin. Legg merke til de flotte koppene OS serverer kaffe og te i.

På grunn av en LAAANG innflygning til VIE hadde vi ikke mye tid til overs for loungebesøk nå heller. Vi skulle jo gjennom passkontrollen, så det var bare å gå mot gate. Forøvrig så er en del av gatene på VIE helt håpløse. Det er sikkerhetskontroll forran hver gate. Så største delen av flyplassområdet er ikke "rød-sone". Tungvint spør du meg.

OS 461 - B738 - 2D & 2F
Belegg ca: 100% Y, 100 % C
Avgang 30 minutter etter rutetabell.

Vel ombord var det stappfullt fly. 4 seter C, og resten Y. Etter vi hadde kommet oss i luften fikk vi servert frikadeller, med friske grønnsaker, potetmos og salat. Til dessert fikk vi servert en meget god sitronfromasj

Begivenhetsløs tur, med mer kaffe, te og musserende vin etter maten. Landet ca 15 min etter rutetid i London. Ettermiddagen i London ble brukt til å spise, se en film på kino, og drikke litt. Vi var tilbake på hotellet Holiday Inn Ariel ved midnatt. Flyet vårt gikk jo tidlig neste dag.

Last edited by fluxie; 28-08-2011 at 15:01.
fluxie is offline   Reply With Quote