21.07.2011
Frankfurt-Shanghai LH728 17:30 – 09:55+1
Boeing 747-430 “Bremen”, sete 82C (havnet i H i stedet)
Kjøreturen fra
FCT til C-17 er forholdsvis lang, og vel fremme møtte jeg en gammel kjenning. D-ABVP, også kjent som “Bremen”. Det var samme fly som jeg fløy med fra Bangkok til Kuala Lumpur i juni, (se
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87984&page=2 for rapport og bilder) og også på den flighten hadde jeg sete 82C. Sjåføren av Panamera’n bar håndbagasjen opp til andre etasje, og der ble man møtt av en splitter ny kabin. Jeg må si at jeg tenkte “wow”, for dette var en forbedring av dimensjoner. Både farger, materialer og layouten falt i smak umiddelbart.
Selv om KVS viste at kun våre to seter var tatt dagen før utreise, var det full kabin når vi kom ombord. Den sene flighten med 340-600 viste også 8 av 8 ledige seter dagen før avreise, så hva som egentlig skjedde vet jeg ikke. Kanskje Lufthansa oppfordret gode kunder til å oppgradere på poeng siden det var ny kabin? De er vel ute etter at flest mulig skal få prøve det nye produktet i håp om å selge flere billetter i F.
Det ble selvsagt en del utforskning av det nye produktet, måtte se litt hva slags muligheter man har til å lagre ting, setekontroller osv. Sengen ser riktig innbydende ut, og man ligger temmelig “koselig” til i vinduskarmen. Hodet er godt skjermet mot innsyn fra midtgangen, men resten av kroppen ligger åpent til. Når man sitter i setet har man behagelig avstand til nabosetet, men det er selvsagt best hvis man kjenner sidemannen. Senga fungerer godt som lagringsplass, og i tillegg har man en skuffe under senga der det er plass til ganske mye. Her kommer en haug med bilder av kabinen, siden det er lite av de her på forumet fra før.
Nytt, rent, pent og behagelig
Rosen er på plass
Håndkontroll som ser temmelig ubrukt ut
Flaskeholder i armlenet
Hode-enden av senga, som er temmelig skjermet for innsyn
Skuffe under senga med plass til det man trenger i løpet av reisen. Selve håndbagasjen må derimot plasseres ved trappa, så man må ta ut det man trenger før avgang eller hente bagasjen underveis.
Bord til glasset og setekontroller
Senga fungerer bra som lagringsplass
En annen ting man legger merke til, er at det blir ganske utfordrende å ta bilder ut vinduet. Vi hadde en A380 ved siden av oss som dro litt før oss (antar det var til
PEK ut fra rute-tabellen), men ingen bilder av den.
Man fikk utdelt amenity kit, pyjamas og tøfler. Dessuten ble det utdelt headset av typen Bose QC 15, men jeg takket pent nei siden jeg har samme sett selv. Flott at Lufthansa tilbyr et så bra headset til sine passasjerer. Pyjamas er av merket Van Laack, samme som Swiss tilbyr, men noe tynnere bukse. Det er “Porsche Design”, og ikke Rimowa amenity kit