Sakset fra Aftenbladet.no
http://reise.aftenbladet.no/reise/article4205303.ece
Quote:
SAS advarer sine kunder mot forsøk på nettsvindel. Flere hundre kunder har fått en falsk e-post hvor det takkes for en billettbestilling som aldri er foretatt. Hensikten bak svindelen antas å være å lure til seg personlig informasjon og EuroBonuspoeng.
|
Klart et svindelforsøk.
Motivet er dog noe uklart iflg
SAS
Quote:
- Vi vet ikke helt hva hensikten med svindelen er, men holder et øye med eurobonuskontoen til kundene våre. Bonuspoeng kan bli stjålet. De som har logget seg på gjennom den falske mailen, må sjekke sin konto og bytte passord umiddelbart, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS.
|
Quote:
Svindlerne kan kreditere seg selv med eurobonuspoeng fra dem som har gitt fra seg informasjon. Det vil si kjøpe ting, hotellovernattinger og reiser. Det har definitivt en verdi, selv om det ikke går an å hente ut kontanter fra EuroBonus, sier Johansen.
SAS mener det skal gå an å spore eventuelle overføringer av eurobonuspoeng mellom kontoer.
|