Langrange-transformasjon er så lenge siden jeg har gjort, at det skal jeg ikke driste meg ut på, men jeg kan gi et eksempel på hvorfor jeg stusser på andelen -800 kontra -700.
Ruten som jeg flyr mest er
OSL-
SVG-
OSL.
En ukedag i september ser rutetidene slik ut
06:20 738
07:00 73H
07:30 73W
08:00 734
08:30 738
09:35 73H
10:20 73G
10:55 73G
13:00 73G
14:30 73G
15:30 738
16:15 736
17:15 73G
18:30 73H
19:15 73H
21:30 736
Totalt 16 avganger pr dag. 7x738/H, 6x73G/W, 2x736 og 1x734. Husker ikke helt hva det var i fjor, men mener det var rundt 13-14 pr dag. Tydelig at dette er en god rute for
SAS. Det er fremdeles rom for å bytte ut noen flighter til større materiell, hvis disse flightene er fulle. Uansett er det imponerende mange seter pr dag, i tillegg til det Norwegian tilbyr.
Jeg regner med at
SAS og alle andre flyselskap regner kontinuerlig på hva som lønner seg