Quote:
Originally Posted by BU662
Well, with all respect, and even with the unbeaten CASM of the 73H, the replacement is as follows for OLS based aircraft:
735 -> 73G
734 -> 73H
Both represent a substantical increase in capacity by at least 20 seas per aircraft. More is simply not needed, otherwise you would force yourself into price-dumping in order to fill the capacity provided.
|
Ja, men husk at det er snakk om frem mot 2015. Fremtiden er vanskelig å spå, og det virker som om
SAS har vært i utakt med markedet og redusert eller økt flåten på feil tidspunkt. Blir spennende å se hvordan planene frem mot 2020 slår ut, og ikke minst hvordan dette passer inn i økonomien i verden, Europa, Skandinavia og Norge.
F.eks ved en ønsket kapasitetsøkning på 10% mellom
OSL og
TRD/
BGO/
SVG, kan lettere og mer lønnsomt økes ved hjelp av flere rotasjoner av -800 enn flere avganger. I rushtiden er det 30-45 minutter mellom hver avgang, og det er mer enn hyppig nok. Å bytte ut 700 til 800 på 3 daglige rotasjoner tilsvarer en ny avgang med -700 i antall seter.