View Single Post
Old 15-08-2011, 12:35   #15
Kanon
ScanFlyer Molded

Default Re: Elektriske ting på fly?

Quote:
Originally Posted by seilfly View Post
Jeg, i det minste, vet hvordan jeg slår av min mobil, og det har jeg ingen problemer med å gjøre heller. Har heller ingen problemer med å skrive under som vitne dersom det er behov for dette om noen kastes av flyet for å ikke ha rettet seg etter pålegg fra besetningen.
Jeg har heller ikke noe problemer med å slå av mobilen på flyvninger, det gjør jeg alltid. Man retter seg alltid etterbetjeningen, de gangene jeg har fått beskjed om å legge ned kamera har jeg gjort som fortalt.

Og jeg håper forbudet mot mobil består fordi det værste jeg vet på bussen, er høylytt mobilsnakking og musikkspilling. Ryanair tilbyr blant annet folk å bruke mobilen oppe på cruisehøyde til en uhyrlig pris som forhåpentligvis virker avskrekkende. Jeg har forøvrig aldri sett noen snakke i mobil oppe i lufta. Har man glemt den på, vil man nok finne ut at batteriet er ganske utappet, da mobilen må sende sterkere signaler for å nå ned til basestasjonen. Discus har et poeng, rett etterfulgt av klikkingen fra beltene, hører man jo hundre forskjellige sms lyder i en liten symfoni

At en mobil kan forårsake en flystyrt finnes det ingen bevis for og Boeing har ikke klart å reprodusere noen feil ved hjelp av elektronisk utstyr med sendere.
Det er nok bedre psykologi å få pax til å tro at elektronisk utstyr må være avslått pga fare for forstyrrelse enn fordi de om kort tid skal inn i flyvningens farligste del, landing eller takeoff. Der man risikerer å bli til mos, mellom setene.

Jeg var selv så heldig at jeg fløy med Norwegians LN-KKR, de eldste flyet i flåten fra 1988. Da tenkte jeg at hvis vi krasjer her dør vi enten av å bli most inn i setet foran, Ryanair sin seteavstand blir luksus i forhold eller av nakkesleng fordi seteryggen rakk kun opp til under skuldrene.
Kanon is offline   Reply With Quote