Quote:
Originally Posted by view
Jeg snakker jo selvsagt om "D" de Devaux champisen som en eller annen gjøk hos LH har fått et kjempetilbud på for noen år tilbake. Alt annet som LH har servert av F champis de siste årene har vært bedre en denne. FCT har til sammenligning 3 ganske bra champiser og en jeg vil karakterisere som både spennende og god - Mandois bdb 2004. Av de andre NV i FCT foretrekker jeg Bollinger.
Men i luften synes jeg det er flaut å servere det skvipet som Devaux er, og det står ikke i stil med noen andre første klasser jeg kjenner til. Ellers er LH F meget bra saker. De banker Thai ned i støvlene på det aller meste, men på champis bommer de fullstendig. Thai sin Dom 2000 for tiden er langt bedre enn Devaux. Prismessig er det nok også en betydelig differanse, selv om pris ikke nødvendigvis er indikator på kvalitet.
Søsterselskapet Swiss har en glimrende Laurent Perrier Grand Siecle i F, den er ikke vintage en gang. Veldig god.
|
Det er slutt på "D", de serverer nå Laurent Perrier Champagne Brut Millesime 2000.