Bra du har råd å kjøpe nytt objektiv. Og når sant skal sies er ikke Sigma 70-300 noe praktobjektiv akkurat ,men det er fulstendig brukanes og jeg har selv brukt dette.
Men jeg har sett på endel av bildene dine og det er egentlig ikke noe problem med motivene. De finner du greit, samme med vinkler og kreativitet. Det som ser ut for meg er at du går fulstendig bananas med etterbehandlingen.
Du "photoshopper dem ihjel" for å si det på den måten . Mitt tips her er å være mer forsiktig med instillingene, få det til å se naturlig ut, ikke blås opp alle parametere til max. Jeg pleier å tenke med meg selv at jo mindre er mere. Nå ser jeg du bruker Sony så jeg må inrøme at jeg kjenner ikke stort til hvordan programmene funker der ,men på generell basis er det mye av det samme som Canon , som jeg er vant med.
Jeg er veldig intresert i å vite hvilke instillinger du briker på kameraet ditt. hvilke modus du bruker, om du tar i
RAW eller JPG, hva slags fokus instillinger,
ISO, blenderåpning også videre.
Jeg ser mange av bildene dine ser for meg kornete ut, noe som kan tyde på at du bruker veldig høy
ISO, men send meg litt data, gjerne på PM så skal jeg gjør det jeg kan for å peke deg i riktig retning. Og jeg kunne hatt god interesse av å se det siste bildet i serien der i sin originalform. Ser ut som det har gode potensiale til å bli ett kjempefint bilde, samme med
BMI'en ,men det holder med ett til å begynne med.