View Single Post
Old 03-08-2011, 21:50   #2
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Default Re: USA på kryss og tvers med ymse flyselskap

----------
LAS-MSP
6/7-2011
DL1310
MD90
First Class
----------

Jeg hadde ikke planlagt å bestille en First Class-billett, men prisforskjellen mellom Economy og First var bare USD 99, og totalprisen endte da opp på rundt USD 300. På flyplassen gikk det greit å finne Sky Priority-innsjekkingen, som Delta har kalt det. Dette gjelder alle reisende i First og Business, samt diverse statusmedlemmer. Jeg ble møtt av en ganske sur kar som først lurte på hvor de tre andre i reiseselskapet mitt befant seg? Da jeg opplyste at jeg reiste alene, ble han litt overrasket. Deretter fant han feilen, og sjekket meg inn, før han ønsket meg god tur til Detroit. Jeg takket, men sa jeg heller ville til Minneapolis. Uten å dra på smilebåndet beklaget han, og sa han selvfølgelig mente Minneapolis.

Etter å ha gått litt rundt på flyplassen, kastet bort 15 dollar på slot machines, og kjøpt meg noe å drikke, var det på tide å gå til gaten.

Ombordstigning for Sky Priority var først, og jeg fant mitt sete 2B. Før take-off ble det servert drinker, og jeg valgte en scotch on the rocks. Jeg var jo fortsatt i Vegas, selv om klokken bare var 11 på formiddagen

Ved siden av meg på denne flyvningen hadde jeg et spesielt og merkelig kvinnemenneske. Jeg tipper hun var rundt 50, bleket hår, de største silikonleppene jeg har sett, og i en tilstand som fikk meg til å mistenke at hun var middels høy på et eller annet. Muligens på smertestillende (nå er jeg snill). La oss like gjerne gi henne et navn – f.eks. fru Høynæss. Faktisk ble denne flyvningen ganske underholdende, og samtidig litt skremmende, takket fru Høynæss. Hun hadde definitivt ikke bakkekontakt, noe hun viste gjennom å snakke med seg selv, plukke opp smuler fra setet og spise de, spontanfortelle meg om landstedet ”up north” som hun vurderte å selge etc. Det morsomste var når hun ikke klarte å finne teppet alle passasjerene i First hadde fått utdelt før take-off, hvorpå jeg bemerket at jeg syntes jeg kunne se noe i samme farge som stakk ut av håndvesken hennes som stod på gulvet. Og jo, det var nettopp teppet som lå der. Artig. Jeg ønsket i grunn ikke å involvere meg, så jeg unngikk øyenkontakt med henne, men det stoppet ikke fru Høynæss fra å snakke til meg med ujevne mellomrom. Heldigvis helte hun i seg et par Bloody Mary og litt hvitvin, ble ganske sløvet, og holdt seg mer eller mindre i ro resten av flyturen.

Servicen om bord var veldig bra, og alle ble tilbudt drinker hele tiden. Til lunsj fikk vi valget mellom to retter: roastbeef-sandwhich og en kyllingsalat. Jeg valgte sistnevnte, og den var veldig god. De som valgte roastbeef fikk riktignok servert en kyllingsandwhich, men det var ikke så mange som brydde seg om akkurat det

Etter omkring to og en halv time i luften landet den gamle og støyete maskinen i Minneapolis, og vi ble ønsket velkommen til Twin Cities.
Fly med oss is offline   Reply With Quote