Thread
:
OSL BOO VRY BOO OSL - TR med blant annet helikopter i terrorens tegn
View Single Post
28-07-2011, 18:06
#
3
NordicMaster
ScanFlyer Blue
Re: OSL BOO VRY BOO OSL - TR med blant annet helikopter i terrorens tegn
L5 004
VRY
BOO
Augusta-Bell AB139
Rad tre, sete lengst til venstre.
Man skal stille en time før avgang
VRY
. Navnet behøvde jeg ikke å levere da hun husket meg igjen og jeg var sistemann til å sjekke inn (55 min før avgang). Mannen i sikkerhetskontrollen hjalp meg med bagasjen opp på en gammeldags sekkevekt hvor baggen viste 27kg. Damen sa at det ble for mange kg. Jeg prøvde høflig å parere med at jeg kunne gjøre om noen kg til håndbagasje (hadde nesten ikke håndbagasje fra før), men det ble møtt med at 20kg var den totale grensen for både håndbagasje og innsjekket bagasje samlet. Heldigvis var satsen 25,-/kg og hun belastet meg for fem kg. Helt til å leve med. Så var tiden kommet for sikkerhet. Også her har de både metalldetektor og røntgenmaskin (det var to ansatte) Maksinen og røntgenmaskinen står ikke i et eget rom, men heller bare mellom "innsjekking" og "gaten". Jeg forestiller meg at det her er glatt mulig å ta seg igjennom uten at de to i kontrollen merker det. Når alle har vært gjennom kontrollen så har de noen andre gjøremål og bare "holder øye med" sikkerhetskontrollen. Hellikopteret kom i rute og jeg tenkte å filme landingen. Selvfølgelig hadde min ene mobil et problem med minnekortet så når jeg fikk i gang den andre mobilen så hadde det allerede landet.
Ca 20 min før avgang ble det vist en sikkerhetsfilm; først på norsk uten tekst så på norsk med engelsk tekst. Noen få min før avgang meddelte andrepiloten at det var klart til avgang og alle gikk til Helikopteret. Håndbagasje ble avlevert og det viste seg at load factoren var 7/15 hvor to var små barn. Igjen fikk jeg vindussete. Avgangen var udramatisk og ga fin oversikt over Værøy fra vi pekte nesten mot Bodø.
Landingen gikk fint og ga fin utsikt over Bodø. Litt spesielt at helikopteret lander på taksebanen og at det ikke lander før det har snudd og er på tvers av selve banen.
Last edited by NordicMaster; 31-07-2011 at
13:23
.
NordicMaster
View Public Profile
Send a private message to NordicMaster
Find More Posts by NordicMaster