Quote:
Originally Posted by Futura
Det blir i en annen tråd spekulert i om de A340-500 eller 600 maskiner som Thai faser ut, kan være noe for SAS. Er det det?? finnes det egentlig noe annet alternativ?
B777-300 da må man ha egne piloter til bare disse.
B787- ingen ledige maskiner på mange år
A350 lenge å vente...
A340-300 relativt uøkonomisk, men finnes allerede i flåten
A340-500 bare litt større en 340-300, først og fremst et fly for de aller lengste distanser.
A340-600 Er det for stort? får det en fornuftig fuel økonomi med fult fly?
A330-300 finnes allerede i flåten, litt dårlig rekkevidde med fult lass. Økonomisk der det kan brukes.
Har SAS så stort behov for økt kapasitet frem til Norwegian har sine 787 i drift i januar 2013 at det er fornuftig å lease fly frem til dette?
|
Det har vært nevn mer enn èn gang at
SAS har snust på større materiell for
CPH-
NRT. Og, det ser ut som
CPH-
BKK går jo stort sett med full buss hver dag hele tiden, så er yield så OK som det sies, så hvorfor ikke større her?
-A