View Single Post
Old 13-07-2011, 23:22   #22
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Først til Hong Kong og tilbake til Oslo

Til hovedrett valgte jeg Sautéed Tenderloin of Beef with Porcini Mushroom, Risotto Cake, green Peas and Marsala Sauce. Smakte meget godt, og var også en passe liten/stor porsjon med tanke på at det ikke var eneste retten.

Andre valg:
  • Roasted Snapper with Lobster Coulis, roasted Sweet Potato, sutéed Mushrums and Kenya Beans
  • Potato Gnocchi with Sumer Vegetables, Olive Oil, Kalamata Olives, Tomato and Artichoke
  • Seet and Sour Pork with Steamed Rice, Pineapple and Chinese Vegetables

Til maten drakk jeg en 2007 Summa Varietalis (+), spansk og rød. Vinkjenner er jeg ikke, smaker hva som er godt og mindre godt, denne var god.

Til dessert kunne man velge ost, frukt eller Lime and Apple Orange Galetta. Jeg valgte det siste, helt grei dessert.

Og så en kaffe på toppen, med et par sjokoladebiter og litt Calva i glasset

Flytiden var på nesten et halvt døgn, og LH har selvfølgelig in-flight underholdning.

Det var til og med fargefjernsyn !!! (I tillegg har de knøtte-monitorene ved hvert sete, som nesten ikke var brukbare til noe).

Jeg satt på rad 83 (dvs. rad 3) og knyttnevetesten bestått ifht. baren

Baren er fastmontert og står ved exit, og den er pyntet med flasker under hele turen.

Mye motvind (ground-speed på 850 km/t) og småturbulens de første timene, uten at det gjorde noe. Her ombord setter de ikke på setebelteskiltet for småhumper i veien så serveringen gikk sin gang. EN gang traff vi en skikkelig sint hump, og jeg holdt på å få automatisk påfyll av både rød og hvit vin samtidig da flaskene på baren plutselig stod i 45 graders vinkel.

Mange som sov seg hjem, men valgte selv å benytte tiden til litt off-line PC-rydding m.m. for å forsøke å komme ajour med døgnet.

Selv om man flyr i FL330 er man ikke veldig høyt over terrenget dypt inne i Asia

Kaspiske hav eller deromkring

Så her sitter man over det Kaspiske hav, skriver TR og drikker Warsteiner fra flaske. Ny vertinne som svinser rundt, og med en gang flasken var tom kom det automatisk en ny på bordet. Nøttene kom som tilbehør til ølet uten å be om det.

Før landing var det på tide å bli matet igjen, tre retters "dinner" denne gang. Var ikke fryktelig sulten nå, men vertinnen greide på overtale meg til en forrett.

Roasted Eggplant, Zucchini, Cajun Prawns, caramelized red Onion, Apple Herb and Sesame Vinaigrette (bokstavene tar jo mer plass enn maten…) Matbiten smakte helt greit.

Ellers hadde de:
  • Chicken Breast and spiced Eggplant
  • Greek Salad with Kalamata Olive
Til hovedrett serverte de Roasetd Lamb Loin with Herb Crust, Herb Sauce and Polenta Cake with Provençale Vegetable Tian and sauteed mixed Pepper.

Reisefølget valgte denne retten

Mens undertegnede valgte Dim Sum

Som kom med egne Lufthansa spisepinner (rett etter at bildet ble tatt)

Helt greit crew på turen over til Frankfurt. Munchen-crewet østover opplevde vi som litt mer sprudlende og oppmerksomme.

Og vi runder av denne longhaul-turen med et typisk Lufthansa F-innslag