View Single Post
Old 12-07-2011, 22:30   #55
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Nya besparingar för SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er forskjell på teori og praksis. SAS har leid inn nok forståsegpåere og teoretikere siden slutten av åttitallet til å finansiere Obamas budsjettunderskudd og vi som kjempet i 'fronten' så hvordan disse kom og gikk med fulle lommebøker mens vi andre lå i skyttergravene uten ammunisjon.
Nå har vel SAS trodd at man var monopolist selv i 2001 (7-8 år etter liberaliseringen av luftfartsmarkedene i Europa). Når Lindegaard overtok var dette noe som kom som en stor overraskelse på ham, noe jeg fikk gleden av å høre direkte fra mannen selv ved en anledning. Om det er forståsegpåerne som i sin tid lullet SAS inn i monopolvuggen, eller om det var helt andre mekanismer vet jeg ikke. Saken er vel den at det ikke akkurat har vært enkelt å snu skuta, og selv med all verdens forståsegpåere (noe sikkert fornuftig og andre sikkert det ikke) så kan man ikke alltid utrette vidundre. Nå har nok ting endret seg i det helt siste, men jeg tror vel de fleste kan være enige om at det nok var "long overdue".
TOS is offline   Reply With Quote