Quote:
Originally Posted by sbtagent
Jeg opplevde på OSL - FRA med LH flight nummer, men SK maskin, at purseren var noe beklemt da hun forlangte kr. 20 for en kaffe av en amerikansk passasjer ved siden av meg, som skulle videre ut fra FRA med LH. Hun sa til meg at hun syntes det ikke var så hyggelig å måtte gjøre det, men at det ga mye penger i kassa til SAS. Og hun sa videre at hun visste jo godt at mange av passasjerne var LH bookete passasjerer som skulle videre. Akkurat her synes jeg SAS virker smålig. Det er jo mye bedre service på SAS innenlands til Nord-Norge om man tar et morgenfly, og til og med senere på dagen, blir man aldri avkrevd noe for kaffe.
|
Service på innenlandsreiser er bedre enn på utenlandsreiser fordi det bare er en klasse om bord. Hadde det vært klasseinndeling på innenlands, hadde man også måttet betale for frokost og kaffe.
SAS har sagt de skal gjøre endringer i konseptet, så regner med at det blir mer strømlinjeformet snart. Det letteste vil være å tilby det samme i Economy som man gjør på innenlandsreiser - altså frokost, kaffe og te.