View Single Post
Old 11-07-2011, 04:31   #5
Flygern
Newcomer

Default Re: Flygning forsinket mer enn 8 timer, krav på erstatning?

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Hei, godt å høre de fikk deg frem, hvertfall. Antagelig samme dag også? (Å reroute folk rundt halve kloden med kun 8 timers forsinkelse er egentlig ganske bra.)

Widerøe er bare reisebyrået her. Regner med at du fløy LH-metall OSL-FRA? I så fall er det LH som har laget problemet for seg selv.

Det er sikkert et villniss av regler som slår inn, her er en av dem: https://secure.wikimedia.org/wikiped...61/2004#Delays
Samme dag, ja. Skulle landet 11:55, men landet 20:01 istedenfor. OSL - FRA var LH metall, og det samme skulle FRA - SFO vært. LH hadde en direkteflight fra FRA et par timer senere, som ville fått meg frem før, men jeg ble ikke booket om til denne. Er det mulig å sjekke belegg på tidligere flights på en nettside el?

Takk for svar folkens. Ser ut som jeg ikke har krav på stort, da forsikringselskapet mitt nektet meg erstatning. Grunnen til forsinkelsen var at vi fikk en elendig slot-tid på FRA fra OSL, noe som skyldtes at de la om systemet i kontrolltårnet eller noe (husker ikke helt..) på FRA. Gjensidige krever at feilen ligger på transportmiddelet, og regner ikke flyplassen som en del av transportmiddelet. Noe slu begrunnelse for å snike se gunna et erstatningskrav spør du meg, men jeg får nok ikke gjort stort med det...
Flygern is offline   Reply With Quote