Fin tripreport
Quote:
Originally Posted by Hickok
Pri tag virker ingen steder i Norge. Det er ren bingo når kofferten kommer. Erfaringsmessig er sjansen større uten denne tag'en til å få den tidlig. Dette er nok sikkert også grunnen til at de helt har sluttet å sette på slike tags på BGO..
|
Det er dessverre alt for mange loadmastere som gir f... når flyet lastes på avreisested. I 9 av 10 tilfeller finner jeg priobag lastet innerst i compartment 3. Når priobag'en så ligger innerst i lasterommet (eller i beste fall mix med annen bag), og det allerede er kjørt inn 3 traller med bag, så sier det seg selv at priobag'en aldri kommer til å komme først på båndet i ankomsthallen.
Jeg skriver rapport på rapport på rapprt på mixup av priobag, men det skjer ingen verdens ting i systemet. Ingen tar tak, og ingen merker noen konsekvenser, og tilsynelatende er det heller ingen som bryr seg oppover i systemet.
Uten unntak laster jeg alltid priobag i eget cargohold (4 eller 1), og skriver extra notis på offload message:
XX PRIO
BAG LOADED
CPT 4
FOCUS TO
GET PRIO
BAG FIRST ON BELT
Hvis stuerne på destinasjon allikevel gir f... så kan jeg dessverre ikke gjøre noe mer i mitt daglige arbeide. Hvis det er noen tvil, så jobber jeg i
SGS på Gardermoen, og skjønner veldig godt frustrasjonen til de reisende når det gjelder priobag's. Om det er til en mager trøst, så er det en minst like stor frustrasjon for meg personlig, at de som betaler aller mest ikke får det produktet de betaler for. Jeg prøver, men forutsetningene for at jeg kan lykkes ligger ikke alltid bare i mine egne hender.
En annen ting som kan være greit å gjenta, er at når priobag'en kommer sist på båndet i Oslo, så skyldes ikke det at man gir f. i å tømme priobag'en først i Oslo, men rett og slett at den fysisk er lastet innerst i lasterommet på avgangsplass