Workshops, middag og overraskelser
Etter vårt besøk hos Lufthansa Technik var det tilbake i bussene som satte kursen mot Lufthansas hovedkvarter på
FRA.
Her ble vi videre inndelt i grupper som gjennomgikk en rekke workshops mht. forbedring av Lufthansas in flight entertainment. Det ble servert rikelig med snitter, drikke og snacks. Det hele tok vel i underkant av to timer og var egentlig ganske artig. Det var utrolig hvilke ideer og forslag folk har til fremtidens IFE, og det virket som om Lufthansa tar arbeidet med å kartlegge dette nokså seriøst.
Oppsummert uttrykte Lufthansa at mange ønsker et IFE system hvor brukeren har en egen profil som kan lastes opp til brukerens sete ved boarding. Profilen inneholder det brukeren har spesifisert selv, som for eks. galleri av filmer og underholdning, musikk osv. Det er videre essensielt at systemet har internettoppkobling og at brukeren har tilgang til sine egne streaming tjenester som Spotify osv. og ikke er bundet av selskapets (begrensede) innholdsdatabaser. Mot toppen av listen var også banale og enkle ting som stabilitet og at systemene må være responsive.
Workshopen ble avsluttet og gruppene ble gjenforent. En spasertur gjennom kontorene og vi ankom stedet kvelden skulle tilbringes for middag, god drikke og hygge.
Det er imponerende lokaler Lufthansa har på
FRA
Jeg kan ikke si annet enn at det var en svært hyggelig mottakelse med oppvartning over all forventning.
Aperitif
Fantastisk massasje
Vi ble også tatt godt i mot av de øvrige selskapene som deltok. De inviterte til hyggelige diskusjoner og hadde med seg mer eller mindre lokale spesialiteter, for det meste bestående av alkoholholdige varer i rikelige kvanta.
Austrian
Swiss
Brussels Airlines
Utenom vin, champagne og øl, var det innsalg av sjokolade, konfekt og spekemat
Og mer pushing av rose…
Mmm.. smake smake
Naturligvis hadde alle selskapene med seg rikelig med goodie bags, her representert ved
BMI
Someone tilsluttet seg også middagen etter hans litt sene ankomst til
FRA. Kan ikke si annet enn at vi hadde en super kveld!
Ledelsen i LH sier noen velvalgte ord før maten
Rutesjefen i Star Alliance (som jeg satt på bord med) følger opp
Miles-guruen selv, Randy Peterson, er en livlig kar å ha rundt bordet
Det sto ikke på oppvartningen..
Etter maten var det duket for å avsløre kveldens store overraskelse. Vi ble, noen mer bedugget enn andre, sluset inn i busser som så kjørte oss til LH First Class Terminal!
LH First Class Terminal
FRA
Her var det bare å bestille og prøve det man måtte ønske ut i de små timer….
Oppsummert ga Lufthansa oss en super opplevelse og en innholdsrik dag. Vel gjennomført!
Jeg må si at jeg ikke helt husker når jeg kom meg i seng, men det var nok ikke alt for sent etter som jeg så frem til
FRA –
IAH med LH i C dagen etterpå.
Stay tuned for:
LH440
FRA -
IAH 744 C klasse