View Single Post
Old 29-06-2011, 07:07   #27
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Regjeringen ber om fullmakt til SAS-salg

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er vel ikke for søkt å anta at streikevilje er proporsjonal med frekvensen på streiker og du kan vel ikke påstå at det er sjeldent at SAS er stoppet pga. streik.

Da SAS såvidt jeg vet ikke ikke er blandt de selskapene som blir anklaget for å drive med "sosial dumping" regner jeg med at de påtar seg større ansvar ovenfor de ansatte enn enkelte av sine konkurrenter. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
Jeg har bodd i USA de siste 15 årene og er nok langt fra oppdatert på streikene i SAS - la oss si de siste 5 årene, jeg har stort sett fått nyhetene om Norge, SAS og streiker via dette forumet og nettavisene - og en streik i SAS blir kanskje ikke diskutert i slike medier ?

Så om du være så snill og ta en gjennomgang av SAS sine streiker la oss si de siste 5 årene og kanskje en liten analyse om det er sterkt økende, stabilt eller avtangene i mengder streiker og varigheten ?

Jeg fikk med meg det faglige møtet i CPH for en måneds tid siden, som ga forsinkelser på på linje med kombinasjonen av tordenværet og manglende bemanning for OSL sist torsdag....