Belegget på Rygge har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg om. Men Ryanair leker ikke butikk, og jeg tror neppe de ville utvide såpass mye som de gjør hvis de taper penger. Ryanair liker røde tall svært dårlig.
Hva Norwegians passasjerer gjør etter å ha flydd fra Bergen er vel uvesentlig for DY. Om de skal på møte i Moss eller med Ryanair til Bergamo... Så lenge Norwegian har de på sin rute fra Beegen.
På Torp vil Norwegian møte konkurranse fra Widerøe, KLM, Wizzair og Ryanair.
Er det bedre enn å møte Ryanair på Rygge?
Imm
Quote:
Originally Posted by Spacetime
Hvorfor kan dere med såpass skråsikkerhet si at Ryanair har sådan suksess på Rygge?Mange flighter og 4-5 fly, ja det vet vi, men vi vet vel svært lite om fyllingsgrader og yield. Ryanair har mye penger og kan holde på lenge med tap hvis de har bestemt seg for å bli. O'Leary er nok rimelig irritert på Norwegian og vil beskytte sitt nyvunnede revir på Rygge til kreftene ebber ut.
Mitt inntrykk er at det er langt ifra imponerende belegg på de Ryanair flightene, og med 100 kroner biletten blir det ikke mye til overs. Taxfree og parkering, ja men det skal altså dekke flyplass drift og enda gi til flyselskapet? Aldri i verden om det blir nok.
Det er forstålig at Norwegian forsvinner fra Rygge. På Rygge konkurerer de med sine egne ruter fra Gardermoen og risikerer bare å forsyne Ryanair med kunder fra Bergen og Trondheim. Bedre for Norwegian da å flytte til Torp og la Rygge og Ryanair seile sin egen sjø. Torp har mer potensiale også for innenriks nettopp fordi det ligger lenger fra Oslo.
|