View Single Post
Old 20-06-2011, 21:36   #2
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Dag 1.

Forlot jobben ca klokken 14.00 og satte kursen fra Forus retning Tananger for å plukke opp BSSW aka Olav. Parkerte på P7 og vi spaserte bort til innsjekk.

Det første vi la merke til var lang kø i sikkerhetskontrollen. Dvs at den sneglet seg gjennom ”labyrinten” som var bygget ut, og nedover trappen og nesten til utgangen.
Men det bekymret meg ikke, siden vi hadde over en time til flyet skulle gå.

Hadde sjekket inn på forhånd dagen før, men ville sjekke inn trillekofferten siden jeg ikke gadd å drasse på den. Printet ut bagtag og boarding på automaten og spaserte rett inni en lang kø. Det viste seg etter hvert at denne køen tok tid.

Det var vel totalt fire personer fra SGS i innsjekk, en på Business/Economy Extra, En som håndterte non standard kolli og to på Economy. Ergo, dette tok tid, og det viste seg at dette var køen fra H****** . Siden det var kø i sikkerhetskontrollen, og køen sneglet seg av gårde på innsjekk, så så jeg for meg 2 netter i Frankfurt uten snus, så var jeg lur....!

Ringte Olav, for å få han til å kjøpe en kvote med snus! Men dohhh! Mobilen min funka ikke. Hadde jo Telenor abonnement! Kom vel igjennom etter det 70iende forsøket!

Det viste seg senere at valget mitt å sjekke inn bagasje skulle straffe seg.

Leg 1.

SVG-CPH SK1877
10. Juni 15:55-17:10
Individ: OY-KBO
Type: Airbus A-319-131
Lev: 2006
Navn: 'Christian Valdemar Viking'

Pål 10A
Olav 11A

(Bildet er tatt dagen før)

Sjekket dagen før, og det viste seg at det var OY-KBT som skulle fly oss på første leg. Men dette ble endret til OY-KBO, noe jeg ikke klaget over akkurat.

Flighten var rimelig fylt opp. Hadde flaks denne gangen og fikk en person av motsatt kjønn ved siden av meg, hvilket ikke var meg i mot. Bonusen er at jeg i det minste slipper å få en av det mannlige kjønn ved siden av meg, som er bred som en låvedør. Hvilket ofte er tilfelle

Siden jeg da hadde nødutgang og Olav satt bak, så hadde han standard sete config. Det ble til at vi tok to bilder som skulle illustrere dette.
Satser på at Olav kan komplementere med de bildene på et senere tidspunkt.

Flyet var noen minutter sen ut. Tipper vi tok av et kvarter etter oppsatt skjema. Ikke helt lovende ettersom vi hadde en connection time på 30 minutter i CPH.
Takset ned til RW 36 og tok av mot nord. Ellers var det mer eller mindre smekk full kjerre, og turen gikk som normalt.

Landet i CPH 5-10 minutter etter rutetid på B711 og gikk i hastig gange til B4 hvor vi skulle connecte med LN-RLE og Håvard (Zico77) som kom fra TRD.

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 21:41.
sirpjalle is offline   Reply With Quote