View Single Post
Old 27-05-2011, 21:08   #9
LN-EBA
ScanFlyer Blue

LN-EBA's Avatar

Default Re: Ble nektet å fly - lagde bråk

Quote:
Originally Posted by NZ83 View Post
Regner med jeg lager litt bråk når jeg skriver dette som jeg nå gjør. Men det kan jeg leve med!

Min påstand er at mye av dette "bråket" vi ser skyldes lavpris-selskapenes inntog. Det er billig og fly. Og derfor kan om ikke fyllefanter så folk som tidligere ikke hadde råd sette seg på et fly, reise.

Og med billige flyreiser får vi også dårlig kvalifiserte cabin-ansatte!

Mye av "bråket" en ser skyldes nemlig ikke bare idioter og tullinger!

Like mye skyldig er en cabin-ansatt som har dårlig opplæring og ikke de beste forutsettningene for å klare en stresset situasjon.

Når en i tillegg får en ufaglært "tyttebær-politi" i Securitas-uniform som har sett for mye på CSI, da går det galt.
Vel....den/de påstandene er jeg ikke ikke enig i. Ok flere mennesker flyr når prisen er lav, åja kanskje i noen tilfeller er det en gruppe mennesker som vanligvis ikke burde fly som får muligheten. Billigere flyreiser betyr definitivt ikke at cabin-crew er dårligere kvalifisert. FR/DY sitt crew er ikke dårligere en SK/LH sitt (kun eksempel) når det kommer til situasjoner som er stressende.

"Tyttebær-politi", gidder ikke engang kommentere utsagnet ditt men de har tatt vekterkurs og er drillet på å håndtere situasjoner uten noen "spesiell myndighet" til det, da spesielt på flyplass.

Det finnes kun et svar på problemet og det er at noen mennesker ikke klarer å beherske og oppføre seg på en flyplass. Vi lever i 2011 og har i mange år hørt disse skrekk historiene, folk burde ha lært seg å ta ting pent på en hvilken som helst flyplass.