Hei!
Jeg har American Express card, og det skal gi 5% rabatt hos hertz. Nå er det slik at om jeg sjekker priser med AmEx sin rabattkode hos Hertz så er de høyere enn standardprisene deres. En Cadillac
STS fra 13 til 20 august i New orleans koster $592 uten noen rabattkode, taster jeg inn AmEx koden blir prisen $627. Om jeg derimot bruker Diners Club koden så får jeg en "riktig" rabattpris på $562.
Akkurat det samme skjedde meg når jeg sist (for et drøyt år siden) skulle leie bil i USA. Prisene var konsekvent høyere når jeg var logget inn på min profil hos hertz (Der AmEx rabattkoden er lagret som standard) enn når jeg sjekket priser på hertz sine sider uten å logge inn. Den gangen ordnet Hertz det manuellt, og jeg trodde det kanskje var en tilfeldig feil i datasystemet, men når jeg nå ett år senere får akkurat det samme så ser det ut som dette er en feil i rabattordningen. Dette kan ha påvirket mange, for de fleste gidder jo ikke dobbeltsjekke om rabatten virkelig er en rabatt, eller en prisøkning!