Hei svgspotter!
Her er det bare å glede seg masse

Jeg jobber i Norport Handling på Flesland og har selv hatt med meg 9. klassinger på arbeidsuke før! Siden de to første dagene er på ramp, og ramp er mitt område, så kan jeg fortelle litt av hva du mest sannsynlig kommer til å få være med på. Når du jobber på rampen har du ikke lov til å gå rundt alene. Dette har med at du kommer til å ha et midlertidig ID-kort som krever følge av en med fast ID-kort. Så du kommer nok til å få være med en av stuerne en dag og se litt hva det går i på ramp. Når jeg har hatt med meg folk på arbeidsuke, så får de være med å kjøre rundt i trekker, laste av og på fly, være med inn i lasterommet og laste av og på, være med under pushbacker og sikkert få kikke litt rundt på flyene på tarmac om du selv ønsker det.
Når det gjelder kamera, ta for all del med kamera

Her kommer du til å få se og oppleve mye du ellers ikke får se, så da er det jo naturlig å ta med seg kamera for å ta vare på minnene! Det passer best å ha med kompakt kamera av praktiske årsaker. Vil anbefale deg og spørre om lov til å ta bilder for høflighetens skyld

Vet ikke hvordan det er på Sola i og med militærtrafikk, men på Flesland går det veldig bra!
Tenkte å vise deg noen bilder fra når jeg hadde med min lillebror på arbeidsdag og litt fra arbeidsoppgavene du kan få

Ta i mot fly ved gate. Typiske arbeidsoppgaver du får gjøre: Sette på plass kjegler og klosser på hjulene (chocks)

Åpne lasteromsdørene og gjøre klart til tømming av bagasje..

Kjøre inn bagasjen fra flyet og tømme den på bagasjebåndet

Være med i lasterommet og laste opp igjen flyet

Lasting av bagasje

'
Sitte på under pushback av fly

Den dagen jeg hadde min bror med meg på jobb, så hadde vi et Norwegian fly stående på bakken i 1 time uten crew, så da ble det god tid til å utforske flyet. Både i kabinen... og...

..i cockpit!
Så her har du mye å glede deg til svgspotter! Kos deg masse på rampen og lykke til!