View Single Post
Old 13-05-2011, 11:27   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: SAS med last-minute og ungdomspriser til Europa

Jeg forbruker relativt mange ungdomsbilletter etter at dette ble innført intra-skandinavia for noen år siden. Tror den faste prisen på en ungdomsbilett er tilsvarende nest billigste bookingklasse normalt sett, men tilgjengligheten er til tider riktig god.

Hva gjelder disse last-minute-billettene er de 100 kroner billigere enn normal ungdomsbillettpris, såvidt jeg har forstått - jeg har selv ikke forsøkt disse. Verdt å merke seg er imidlertid at det må være ledige seter i bookingklassen for ungdomsbilletter. I det siste synes jeg det har vært vanskelig å få ungdomsbilletter på de SAS-flighter jeg har ønsket meg, selv en uke på forhånd, og jeg har sogar betalt enkeltbilletter til både 1200 og 1300 i normale bookingklasser - fordi det f.eks. kun var ledige ungdomsbilletter på et par formiddagsflighter OSL-CPH -- ikke så aktuelt for en dagstur.

Det er dermed ikke snakk om å kjøpe en fleksibel businessbillett til lavpris. Det er snakk om å kjøpe en billig last-minute billett dersom det fortsatt er ledige plasser i ungdomsbookingklassen - og det ser ut til å avhenge av bookingen på resten av flyet. Ser ingen grunn til panikk, FlyHi. Du skal være temmelig fleksibel for å gjøre nytte av last-minute billettene -- de fleste dager har ihvertfall en til to flighter hvor dette er tilgjenglig - men hvis du finner ut at du vil dra klokken åtte på morgenen er det godt mulig det ikke er ledig ungdomsbilletter før siste flight klokken 22.
JoeW is offline   Reply With Quote