Jeg forbruker relativt mange ungdomsbilletter etter at dette ble innført intra-skandinavia for noen år siden. Tror den faste prisen på en ungdomsbilett er tilsvarende nest billigste bookingklasse normalt sett, men tilgjengligheten er til tider riktig god.
Hva gjelder disse last-minute-billettene er de 100 kroner billigere enn normal ungdomsbillettpris, såvidt jeg har forstått - jeg har selv ikke forsøkt disse. Verdt å merke seg er imidlertid at det må være ledige seter i bookingklassen for ungdomsbilletter. I det siste synes jeg det har vært vanskelig å få ungdomsbilletter på de
SAS-flighter jeg har ønsket meg, selv en uke på forhånd, og jeg har sogar betalt enkeltbilletter til både 1200 og 1300 i normale bookingklasser - fordi det f.eks. kun var ledige ungdomsbilletter på et par formiddagsflighter
OSL-
CPH -- ikke så aktuelt for en dagstur.
Det er dermed ikke snakk om å kjøpe en fleksibel businessbillett til lavpris. Det er snakk om å kjøpe en billig last-minute billett dersom det fortsatt er ledige plasser i ungdomsbookingklassen - og det ser ut til å avhenge av bookingen på resten av flyet. Ser ingen grunn til panikk, FlyHi. Du skal være temmelig fleksibel for å gjøre nytte av last-minute billettene -- de fleste dager har ihvertfall en til to flighter hvor dette er tilgjenglig - men hvis du finner ut at du vil dra klokken åtte på morgenen er det godt mulig det ikke er ledig ungdomsbilletter før siste flight klokken 22.