Quote:
Originally Posted by FlyTAP
Ironien her (med blikk på "konflikten" mellom Arendal og Kristiansand, Aust kontra Vest Agder) vil være at om Ryanair skulle komme vil de mest sannsynlig kalle Gullknapp for Kristiansand Airport... 
|
Og det er jo ikke mer enn passende, og hvis de i tillegg får satt opp et par skilter med "Kristiansand" fordelt rundt i Arendal så hadde det jo vært perfekt. De har en sjuk misunnelse overfor Kristiansand og vestfylket der borte, nesten som et annet bypar oppover vestlandskysten som jeg ikke skal nevne navnet på.
Hva får dem til å tro at Ryanair vil betjene flyplass der man vil spise av det markedet man allerede har? Folk på Sørlandet skriker over seg for flyruter, folk ser ut til å ha glemt hvor mange sørlendinger som finnes. Men det er en menneskerett med billige flyruter til paraplydrinkenes land visstnok...
Kjevik må visst legges ned fordi man ikke kommer seg til syden. At det er
OSL,
CPH og
AMS det
virkelig er behov for... Ellers har det vel aldri gått så mye charter fra Kjevik på aldri den tid som det gjør i år.
NRK Sørlandet:
Quote:
En fullt utbygd Gullknapp som charterflyplass koster en milliard kroner. – Det det samme som fem kilometer motorvei, sa styreleder Sverre Valvik til Transportkomiteen.
|
http://nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7626454
Hadde folket på Sørlandet virkelig vært nødt til å bygge en ny flyplass så hadde vi blitt uten flyplass i lange tider, for her nede greier virkelig ingen å samarbeide når det kommer til slike prosesser - kanskje enkelte heller venter på hjelp fra høyere makter, enn hjelp fra hverandre?