View Single Post
Old 08-05-2011, 01:33   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
Default

Quote:
Originally Posted by Jumper G5 View Post
Det har jeg ment lenge, på grunn av maksimalutnyttelse av banelengde vs vekt på flyet og bremselengder, på grunn av at de fleste norske flyplasser ligger i kystklimatiske forhold med temperatursvingninger nær null grader, kombinert med nedbør i form av sludd/snø, forskjell på målt lufttemperatur i forhold til temperaturen i underlaget, nødvendig hastighetspåslag på grunn av sterk vind eller turbulent luft i innflygings- og landingsfasen og ikke minst på grunn av relativt unøyaktige målingsmetoder for relevant oppgivelse av friksjonsgraden på rullebanen.
Hvilke flyplasser er det som utmerker seg i mest negativ rettning her og hvor det er mest rom for forbedeinger?
Someone is online now   Reply With Quote