SAS var i sin fulle rett da de i utgangspunktet ville booke deg på en ny avgang til Stockholm, som var deres plikt iht. kontrakten (billetten). At du har bestilt en videreforbindelse - om enn med samme selskap - på en separat billett, gir ikke
SAS noe ansvar for å hjelpe deg når du mister denne avgangen. Det er derfor
SAS tilbyr gjennomgående billetter, som oftest til en høyere pris. Da ville du - uten diskusjon - blitt ombooket slik at du kom deg til Oslo, og også fått dekket mat og hotell om dette var nødvendig.
Nå fikk du jo faktisk service utover det du kan forvente da du ble ombooket til Oslo, og du kan fortsatt kreve skatter og avgifter tilbakebetalt for den ubrukte
ARN-
OSL flighten. Jeg hadde ikke tatt meg bryet med å prøve å få refundert hele billetten, da jeg synes
SAS strakk seg langt ved å booke deg direkte til
OSL. Jeg har vært vitne til mange andre pax i samme situasjon som står med skjegget i postkassen og må ordne seg selv med hotell m.m., fordi videreforbindelsen på separat billett gikk fløyten.