Heisann
Quote:
Originally Posted by RWY 24
Jeg må si at jeg har problemer med å følge logikken til andre enn Dag, som leverer nyanserte innlegg i denne debatten. Verdens overlegent mest solgte og brukte jetpassasjerfly heter Boeing 737. I følge enkeltes logikk burde det bety at flyet er verdens beste. Men i følge det mange skriver her, er det verdens dårligste. Selv tror jeg ikke på noen av delene. Men: hvorfor er 737 mer populært blant flyselskapene enn f.eks. MD?
|
Takker for dette!
DC9 "familien" (opp til MD95/B717) har vaert laget i 41 aar og i foelge Google er det bygget sirka 2,500 fly. B737 har vaert laget i 44 til naa, det er bygget over 6,600 fly av denne typen... og bygges fortsatt. Det sier vel litt om hvor vellykket design dette er...
Quote:
Originally Posted by ehall
Er vel fordi økonomien teller mest for flyselskapene, slik som det dessverre må være.
|
ehall,
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette innlegget, men selfoelgelig er oekonomien viktig for aa drive et flyselskap og B737 er et produkt som lever opp til disse "oekonomiske" forventningene... slik DC9 og MD80 ogsaa gjorde i sin tid.
Det som er interessant aa se er at Boeing har valgt en del
MDC loesninger paa B787 og ogsaa B747-8, som for eksempel flap design og hydraulikk resrvoir head-preassure.
...og til slutt saa har BU662 forklart godt hva man kan gjoere for aa holde liv i et "eldre" program.
Dag