View Single Post
Old 30-04-2011, 13:29   #3
sarpingen87
ScanFlyer Blue

sarpingen87's Avatar

Default Re: Studietur med TC og BT

Da endelig kommer tripreporten fra studieturen vi hadde på torsdag. Litt sen, men jeg har ikke gjort stort annet siden jeg kom hjem på torsdag kveld, enn å sove og være med på en bursdagsfest. Men jeg skal hvertfall prøve å skildre litt av turen, slik jeg opplevde det.

Turen begynte ganske tidlig for min del, jeg hadde på forhånd bestilt drosje til å hente meg kl 03:00 og kjøre meg de 3 kilometerne ned til Quality Hotel. Misfornøyd allerede her, lovet ikke bra for turen, men lot ikke en kjeltring av en taxisjåfør ødelegge dagen min.

Fem minutter over halv fire, kom Flybussekspressens linje F16 (passende navn på rute til Rygge) og 20 minutter senere trillet vi inn på Rygge, hvor det er bussbytte for oss som kommer fra rett by.

Bussturen videre til Gardermoen foregikk uten de store hendelsene, en omkjøring fra Vinterbro og toveis trafikk i en kjøreretning ved Mortensrud, men ankom OSl Gardermoen i rute kl 05:40. Der oppe ble både jeg og reisefølget interessert i TC maskin som sto pent plassert slik at vi kunne ta bilder av den. Dessverre har jeg ikke så mange bilder jeg tok selv, er egentlig ganske dårlig til å ta bilder av viktige ting. Men jeg vet andre tok bilder, så kanskje de kommer frem etterhvert.

Innsjekkingen foregikk ganske smertefritt, til tross for at en automat etter den andre streika. Fikk boardingpasset mitt trykket på SAS billett, og var så i himmelen over at det ikke var nevnt charter, helt til jeg så 6 små bokstaver nede i høyre hjørnet "Charter". Jaja, er man fra Sarpsborg så er det bare på sin plass, her er vi harry så

Tok det ganske med ro før security, fikk i meg en ferskpresset appelsinjuice til blodpris og ti over halv sju beveget jeg meg gjennom security hvor jeg for første gang ble stoppet til etterkontroll. Av med skoa og ut med arma, ikke så greit når man har en vond skulder, men vakta fra G4S var forståelsesfull, og det gikk greit. Ingenting å sette fingeren på. Rask gange gjennom terminalen, innom en minibank og ta ut 50 euro også sette kursen mot gate 49. Der var det ikke så lang kø, og etter hvert kunne vi gå ombord på OY-VKF. Det er første gang jeg reiser med en Airbus A330-200 og jeg gledet meg som liten unge kan du si. Så var det bare å finne sete og sette seg til rette.

Fortsettelse følger
sarpingen87 is offline   Reply With Quote