View Single Post
Old 29-04-2011, 13:41   #8
bamseh
Air Traffic Controller

bamseh's Avatar

Default Re: Slutt på væske-forbud

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Man ønsker heller ikke å "forvirre" passasjerene, så da er det best man beholder forbudet inntil videre.
Det fremdeles forvirrende for de som ikke reise frequently. Jeg ble vitne til et salig kaos på Værnes senest på tirsdag, heldigvis sto vedkommende bak meg i køen.. :-)

Væskeforbudet - eller snarere væsketillatelsen - er uansett meningsløst, i alle den grad man kan få inn 10 liter med "livsfarlig" væske ved å gå gjennom sikkerhetskontrollen 10 ganger med væsken fyllt i 10 små 100ml-beholdere. Enten alene eller ved hjelp av gode hjelpere.
Dette stopper ikke en terrorist, men det gjør at vanlige dødelige må ut med 50 kroner for en flaske brus på innsiden.

Og med fare for å hijacke tråden:
Den "nye" ordningen med å vise boardingkort - eller noe som viser at du skal ut å fly - være seg en plastkort med tittelen "Eurobonus" på, er jo ikke annet enn latterlig. Enhver med et kort kan si til security "jeg har bare et kort jeg", og slippe forbi. Er det ikke meningen at man skal kunne verifisere at personen faktisk skal ut å fly, med noe slags strekkode/magnetkort-leser eller lignende?
Det er jo også mulig å printe ut "falske" boarding-kort hjemme på printeren..
bamseh is offline   Reply With Quote