View Single Post
Old 20-04-2011, 16:19   #100
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: SAS dropper Dubai-ruten

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Og det kan du jo naturligvis dokumentere eller underbygge? Du og -KGL er vel de to konspirationsteoretikere, der udgør en pæn del af de "mange".
Nei, naturligvis kan jeg ikke det. Hadde jeg derimot sittet i CPHs styrelse så hadde jeg kanskje kunne gjort det, men siden de aller fleste av oss her er outsidere så må man gjøre sine egne vurderinger. Det er nok heller ingen her som kan dokumentere at det motsatte holder.

Jeg synes derimot det er litt merkelig å skulle bli fremholdt som konspirasjonsteoretiker for en nokså elementær analyse om konkurranseforhold. Det er ett premiss som min analyse hviler på, og det er det faktum at nye CPH attraherer nye kunder (som iallefall delvis er i konkurranse med eksisterende kunder). Jeg tror du vil slite med å finne noen som vil hevde at økt konkurranse ikke påvirker eksisterende kunder negativt, og at slik økt konkurranse kan gjøre at eksisterende kunder vurderer å flytte sin aktivitet til andre områder. Jeg forstår at CPH ønsker å tiltrekke seg nye kunder, men det er opplagt at dette også kan ha negative effekter. Noe mer konspiratorisk enn det var ikke mine innlegg ment å skulle være.
TOS is offline   Reply With Quote