View Single Post
Old 20-04-2011, 08:50   #128
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Default Re: LN-DYC først ut med internett

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Etter å ha studert "klumpen" på -DYC fra gate på Flesland så lurer jeg på hvordan selskapene har tenkt å forsvare den både miljømessig og kostnadsmessig. (Har ikke sett antenna til Panasonic , som SAS skal montere, men frykter at den er i samme gata)
Fløy LN-DYN i går og la også merke til denne antenne-"housingen" som ikke virket veldig aerodynamisk på meg. Nå kjenner jeg ikke detaljene om lufstrømningene i det området hvor antennen er plassert, så det er jo ikke sikkert innvirkningen på drag og drivstofforbruk er så stor som nevnt tidligere i denne tråden. Jeg ser at Row 44 skryter av lav vekt på installasjonen (200lbs). Vekten i seg selv tilsier da ikke en vesentlig økning av drivstofforbruket på en 737-800, og i allefall ikke i en slik økning som nevnt her (2-3%). Om så skulle være tilfelle så skal det vel litt til (både av mersalg av billetter og prising av WIFI-tjenstene) før dette går i pluss. Men Norwegian gjør ikke dette for å være snille, så jeg antar de har regnet på det.

At det har en innvirkning på utslipp snakker man jo selvfølgelig ikke om når det går i negativ retning.

Last edited by SpotOn; 20-04-2011 at 08:53.
SpotOn is offline   Reply With Quote