View Single Post
Old 19-04-2011, 22:33   #92
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: SAS dropper Dubai-ruten

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
OK, jeg har kikket litt rundt og kommet frem til samme konklusjon. Det endrer forsåvidt ikke mitt poeng nevneverdig. SAS har iallefall blitt "påvirket" til å flytte kapasitet til andre ruter, som jeg antar er presumptivt dårligere alternativer for SAS siden de ikke har sett behovet for å flytte kapasitet dit før etter EK sin inntreden. Ikke noe galt i seg selv, men som nevnt tidligere kan det bety at det er "eksterne" forhold som har hatt avgjørende betydning. Slilke eksterne forhold kan forøvrig være så mangt, og er noe alle bedrifter må forholde seg til.
OK, naa gjenstaar det bare aa forstaa hvordan dette paavirker CPH negativt ? noe som ennaa er uforstaaelig for en ikke oekonom som meg....de eksemplene som ble trukket frem rimer absolutt ikke med en negativ effekt for CPH - ei heller skjoenner jeg det urtynne eksemplet med trafikk utviklingen for Manchester som elegant glemte at i den perioden trakk Se og Hoer flyselskapet (Selskapet ingen flyr med - men som frakter 72 millioner passasjerer i aaret) seg ut fra Manchester