Quote:
Originally Posted by TOS
Quoted fra dc-8-63:
Jeg tror nok helt sikkert at DXB er en "oddball".
Spørsmålet er likevel:
1. Hvorfor SAS først kuttet ut DXB etter at Emirates har annonsert sin ankomst?
Det er selvsagt mulig at dette har vært planlagt i lang tid, men samtidig så er det vel ting som tyder på at det ikke har vært, fordi det ikke er så lenge siden SAS annonserte at de utsatte oppstarten av Shanghai pga manglende materiell. Her er det imidlertid godt mulig at jeg ikke har fått med meg all informasjon.
2. Hvis det er slik at Shanghai er så lukrativ så skulle man forvente at de uansett hadde flyttet kapasitet dit, fremfor mindre lukrative destinasjoner?
Når dette ikke ble gjort (jfr. mitt "svar" til eget spm 1) så kan det kanskje tyde på at det er eksterne forhold som har hatt avgjørende betydning (eksterne som i at CPH får en ny kunde som er i konkurranse med SKs egen trafikk). Om en slik argumentrekke har noe for seg så har - KGL et lite poeng i forhold til hans spørsmål om det er SAS som bestemmer hvor de skal fly eller om det er CPH (alt dette er selvsagt helt indirekte, men jeg betviler vel at - KGL noensinne har ment at CPH er formell beslutningstaker i SAS IC).
|
Dubai's maskin flyttes vel ikke til Shanghai - skal ikke den brukes til aa styrke allerde eksisterende ruter ?
Naar vi foerst kritiserer
CPH for aa komme med uforstaaelige tall (saerlig i forbindelse med potensielle kundegrunnlag rundt Oslo (
CPH har vel brukt siktlinje fra taarnet paa
OSL som grense) - men det betyr ikke at vi boer slippe
KGL loes med slegge i Drivhuset

)