Quote:
Originally Posted by TOS
Spørsmålet er likevel:
1. Hvorfor SAS først kuttet ut DXB etter at Emirates har annonsert sin ankomst?
|
Det er vel liten tvil om at EK oppstart har innvirket på
SAS sin beslutning her, men samtidig ser jeg ikke helt problemet med det og slik løsningen ble nå tror jeg både EK,
SAS og
CPH kommer godt ut av det.
Hvorfor man valgte å øke på andre destinasjoner fremfor å fremskynde
PVG vet ikke jeg, men kan sikkert skyldes mange faktorer. Blant annet at kapasiteten brukt på
DXB kan ikke brukes til 5x ukentlig
CPH-
PVG som planen er å starte opp med. Og
SAS har kanskje etterhvert lært at til viktige businessdestinasjoner så nytter det ikke å drive med 3x ukentlig og slike opplegg. Og det trolig er smartere å styrke eksisterende ruter til daglig istedet.
DC-8-63 har vel tidligere blant annet nevnt hvordan
SAS tapte storkundekontrakter ved å ikke kunne tilby nok frekvenser