View Single Post
Old 19-04-2011, 21:19   #83
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
Default Re: SAS dropper Dubai-ruten

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Spørsmålet er likevel:
1. Hvorfor SAS først kuttet ut DXB etter at Emirates har annonsert sin ankomst?
Det er vel liten tvil om at EK oppstart har innvirket på SAS sin beslutning her, men samtidig ser jeg ikke helt problemet med det og slik løsningen ble nå tror jeg både EK, SAS og CPH kommer godt ut av det.

Hvorfor man valgte å øke på andre destinasjoner fremfor å fremskynde PVG vet ikke jeg, men kan sikkert skyldes mange faktorer. Blant annet at kapasiteten brukt på DXB kan ikke brukes til 5x ukentlig CPH-PVG som planen er å starte opp med. Og SAS har kanskje etterhvert lært at til viktige businessdestinasjoner så nytter det ikke å drive med 3x ukentlig og slike opplegg. Og det trolig er smartere å styrke eksisterende ruter til daglig istedet.

DC-8-63 har vel tidligere blant annet nevnt hvordan SAS tapte storkundekontrakter ved å ikke kunne tilby nok frekvenser
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 19-04-2011 at 21:35.
Someone is offline   Reply With Quote