Bliver jo nærmest beæret over den store interesse omkring min person. Lad mig igen understrege at jeg her skriver som privatperson og ikke har nogen professionel tilknytning til
CPH. Jeg repræsenterer således ikke
CPH her eller nogen andre steder. Skulle jeg følge retorikken fra nogle af dine landsmænd så burde jeg jo egentlig være dybt fornærmet over de antagelser du gør dig omkring min person.
Nu begynder du vel at nærme dig konspirationsteorierne. Ved starten at vintersæsonen W10 tog
SAS den 10 IC-maskine ind i flåden igen, som hovedsageligt blev anvendt til at øge frekvenserne fra
CPH men også fra
ARN. Da en maskine om vinteren i gennemsnit er blokket til vedligehold, var status i den forgangne vintersæson at
CPH lagde beslag på ca 6,8 maskine mens
ARN lagde beslag på 2,2 maskine. I den igangværende sommersæson har
SAS således 10 IC-maskiner til rådighed, med en fordeling mellem
CPH,
ARN og
OSL på henholdsvis 7, 2 og 1 maskine. Den kommende vinter W11/12 vil
OSL &
ARN i fællesskab lægge beslag på 2 IC-maskiner mens
CPH lægger beslag på 7 stk. Næste sommer S12 kommer så den 11 IC-maskine ind i flåden som skal anvendes til
CPH-
PVG. Fordelingen mellem
CPH,
ARN og
OSL vil således i S12 være 8, 2 og 1.
Så skal vi ikke bare slå fast at hvad du skriver ikke på nogen måde har hold i virkeligheden!
Nej det gør vi ikke. Det er din helt egen subjektive fortolkning af virkeligheden -
CPH har på ingen måde officielt sat gang i tiltag for at gøre sig
SAS uafhængig. Tværtimod er tiltag som partnerskabsaftalen med
SAS og andre initiativer et klart bevis for det modsatte.
Jeg vil betragte ovenstående som et hypotetisk scenario opfundet til lejligheden. Selvom jeg formentlig aldrig kan overbevise dig om det, så vil de seneste ændringer i IC udbudet på
CPH bidrage til at styrke transfer trafikken.
SAS flytter kapaciteten fra
DXB til
IAD,
ORD og
NRT, hvor der særligt for de to sidste traditionelt er større andel af transfer trafik end på
DXB. Samtidig vil Emirates generere transfer trafik gennem
CPH og det på helårsbasis kontra det nuværende oplæg fra
SAS på
DXB. Så at dette skulle have negativ påvirkning for transfer trafikken på
CPH, er ikke i tråd med den faktiske virkelighed.
Lad mig slutteligt slå fast at alt hvad
CPH gør ikke er rosenrødt. Der er en masse på det servicemæssige niveau hvor der er klart rum for forbedringer og hvor det nuværende ejerforhold nok desværre har bidraget til at der er blevet skåret nogle steder hvor det ikke er hensigtsmæssigt på langt sigt. Når det er sagt har
CPH dog stadig en meget velfungerende ruteudviklingsafdeling, der er blevet kraftigt styrket under det nuværende ejerforhold. Det er et område hvor der er styr på tingene og de arbejder ikke så banalt som nogle her gerne vil give udtryk for - punktum.