Quote:
Originally Posted by PP
Når det er sagt har CPH dog stadig en meget velfungerende ruteudviklingsafdeling, der er blevet kraftigt styrket under det nuværende ejerforhold. Det er et område hvor der er styr på tingene og de arbejder ikke så banalt som nogle her gerne vil give udtryk for - punktum.
|
Jeg tror de fleste her inne er klar over at arbeidet
CPH driver med i ruteutviklingsøyemed ikke er naivt - det er jo nettopp det mange av oss har hevdet. De jobber i konkurranse med andre lufthavner og har evnet å få mange kunder til
CPH. Noen av disse kundene har de helt sikkert fått fordi
CPH er godt egnet for disse aktørene, men kanskje er suksessen også i noen grad fordi en del av konkurrentene er tilnærmet fraværende i ruteutviklingsarbeid. Det er ikke ment som en kritikk av
CPH (heller av andre aktører - f.eks.
OSL).
Når det er sagt så synes jeg
CPH sine benchmarking sider er under enhver kritikk & tilnærmet uredelig, spesielt i forhold til
OSL hvor det er bortimot klin umulig å få mange av tallene (omtrentlig avlest fra figurene) til å stemme med virkeligheten (jfr. en rekke andre diskusjoner om samme tema).