View Single Post
Old 02-04-2011, 18:11   #59
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Gratis frokost? SAS servicekonsept

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Tja, du kan jo snu det hele opp ned. Med full flex økonomibillett hos SAS får man servering av både mat og drikke, inkludert champagne, samt fast track.
Hva får du når du har samme billett-type hos Lufthansa? 2dl cola og en brødskalk. Champagne serveres ikke i C engang.
I går opplevde jeg akkurat det jeg skrev om. Hadde billett booket i Y med Lufthansa. Fikk standard økonomiservering, en elendig baguett som jeg tok et bit av, og en grei vin i plastglass. Jeg valgte bort å fly via Frankfurt og tilbake til Oslo med SAS pga senere ankomst-tid, men er ikke i tvil om at produktet ombord er bedre hos SAS i Y. Mat man faktisk kan spise, champis fra skikkelige glass osv.

Quote:
Originally Posted by SAS CC View Post
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke selv er stor fan af vores BOB. Det falder ikke heldigt sammen med "Service And Simplicity", som SAS dikterer servicekæden efter.

Hvis det stod til mig, lagde vi Economy og Economy Extra sammen i EN serviceklasse, men stadig som to billettyper, hvor Extrabilletten ville beholde alle fordelene som fleksibilitet, Fast Track, flere bonuspoints, sent fremmøde i gaten og seating forrest i Economykabinen. (Der er ingen, der skal bilde mig ind, at vores forretningsrejsende booker billet i Y Class pga maden ombord). Alle passagerer bag gardinet ville så modtage samme inflight service. Et mere tidssvarende og basic oplæg alt efter rute/flyvetid. Væk med BOB og ind med en crossiant, bagel, lille sandwich eller bolle, en kop kaffe, vand og juice. Efter kl 9.30 mulighed for en øl eller vin og måske en cognac eller wiskey. I øvrigt indeholder en Extrabillet hos SAS flere fordele end en tilsvarende Flexbilet hos Swiss og Lufthansa.

Så altså, Business, Extra og Economybilletter kan boostes på samme sæt som i dag på de fordele der findes inden for hver gruppe og harmonisering på tværs af indenrigs, intrascan, Europa og Intercont.
Et veldig bra innspill. Håper SAS går for dette. Kostnaden vil være litt høyere for catering, men kanskje man har mulighet for å tjene inn litt ekstra pga flere bookinger i C. Dessuten hadde flere passasjerer i M blitt fornøyde når de fikk en gratis kjeks og en slurk vann.