Quote:
Originally Posted by tiemand
Cimber kan ikke "skille seg av" med sine 737 med mindre de betaler store penger for å bli kvitt de og de pengene har de definitivt ikke.
Konkurs og restart med ATR eneste farbare vei ser det ut til.
|
Tja, de kan jo vente til den punktum hvor de lease-avtaler blir faulty, pga for fa egetkapital-kvote.
Men du har sikkert rett, dersom man snakker om pax, sa har Cimber ikke nok penger for en medgift. Og hvilked operatör vil ta over de rutene utifra
BLL som gar head-to-head mot FR?!?
Likevel har Cimber en del assets som har verdi. Slots som de kan leie/"selge".
En ting er likevel ikke helt utenkelig. Nemelig at QI velger a omlegge sin 737 produksjon som en wet-lease for en annen operator.
SAS har jo flymangel og Cimber en litt lavere kostnads-basis.
For Cimber vil sann en wet-lease avtale vaere den eneste vei a unnga en styrt konkurs av selskap / deler av selskap. De rett og slett blör penger og de har absolutt ingen ide hvordan man kan stoppe dette med dagens forretningsmodell