View Single Post
Old 24-03-2011, 11:19   #4
flappflapp
ScanFlyer Blue

SAS Re: SK371 kansellert på fredag

Vel, jeg kom i alle fall igjennom hos SAS etter drøye 20 min i telefonkø. Det fantes seter på fly i 18-tiden og i 19-tiden, men i bookingklasse C. Og det kan jeg fortelle dere, at bolaget lar deg ikke booke om til de flightene, så lenge du stiller med en billett i bookingklasse T. Full refusjon, eller ta til takke med 2000-flyet. Skal ikke klage på servicen, damen sjekket til og med hos Norwegian for å se om det var ok prisede billetter der som alternativ, men nei. Damen i andre enden var til og med så hjelpsom at hun ringte billettkontoret for å høre om det var mulig å gjøre et unntak - men det var det overhodet ikke snakk om.

Jeg kan skjønne at man skal drive butikk, men er egentlig ganske skuffet over at bolaget ikke gjør mer for å prøve å få folk med billett frem i rimelig tid, når de faktisk har fysisk mulighet - selv om man i dette tilfellet satt med en billigbillett. Fra et kundeperspektiv virker det i alle fall ganske negativt når årsaken er at man ikke har ansatt nok folk til å takle sykefravær, eller evt ikke er villige til å betale folk nok for å jobbe ekstra (selvsagt innenfor gjeldende regelverk).

Anbefalt løsning fra SAS er å forsøke en ombooking fredag formiddag, da det sikkert er noen som avbestiller på ettermiddagsflightene. Det skal visst være gode odds (har i alle fall MOW tipset meg om), men det medfører jo viss usikkerhet og en ikke ubetydelig ekstrainnsats i telefonen.

Er det noen som har erfaring fra tilsvarende situasjoner med Norwegian? Er det slik at når man skal reise på en høyfrekvent strekning i Norge med billig(ste) bookingklasse, så bør man bestille hos Norwegian? Akkurat nå tenker jeg at det er bedre med 15-20 minutter "vanlig" forsinkelse med DY enn 3,5 time forsinkelse pga sykefravær og påfølgende ombooking hos SK...
flappflapp is offline   Reply With Quote