View Single Post
Old 07-10-2005, 14:55   #47
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default Re: Norge er KLM`s 4. største marked...

pp:

JA, intercontinentale ruter fra OSL med SAS hadde vært det beste, desverre har vel de aller fleste mistet troen på dette etter 60 år.

Du mener tydeligvis at alternativene er direkte langruter fra OSL eller KLM via AMS, det er jo ikke det som er tilfelle! Det står mellom SAS/CPH eller KLM/AMS.

Jeg skjønner ikke logikken din i at valget av KLM/AMS foran SAS/CPH undergraver langruter fra OSL, i begge tilfellene ledes jo trafikken til utenlandske hub'er.
Og da er det bare naturlig at man velger det alternativet som er billigst eller medfører færrest flybytter, og det er veldig ofte KLM/AMS i begge tilfellene. Og DERFOR er vi så glade i KLM, de tilbyr et alternativ som langt på vei er bedre enn det SAS tilbyr.

Du kan ikke seriøst at nordmenn lojalt skal betale dyrt for å reise med SAS via CPH, i håp om at SAS en dag skal "belønne" oss med en langrute? Get real, det er SAS vi snakker om her... slik det selskapet drives i dag hadde de ikke visst hva kundene ønsket om de så leide inn alle konsulentselskapene i verden.

Personlig er jeg ikke så sikker på at langrutemarkedet fra OSL er så stort, ettersom folk bor spredt, og uansett må bytte fly et sted for å komme seg ut i verden. Om man må bytte på AMS eller OSL tror jeg faktisk folk flest gir blanke blaffen i.