pp:
JA, intercontinentale ruter fra
OSL med
SAS hadde vært det beste, desverre har vel de aller fleste mistet troen på dette etter 60 år.
Du mener tydeligvis at alternativene er direkte langruter fra
OSL eller KLM via
AMS, det er jo ikke det som er tilfelle! Det står mellom
SAS/
CPH eller KLM/
AMS.
Jeg skjønner ikke logikken din i at valget av KLM/
AMS foran
SAS/
CPH undergraver langruter fra
OSL, i begge tilfellene ledes jo trafikken til utenlandske hub'er.
Og da er det bare naturlig at man velger det alternativet som er billigst eller medfører færrest flybytter, og det er veldig ofte KLM/
AMS i begge tilfellene. Og DERFOR er vi så glade i KLM, de tilbyr et alternativ som langt på vei er bedre enn det
SAS tilbyr.
Du kan ikke seriøst at nordmenn lojalt skal betale dyrt for å reise med
SAS via
CPH, i håp om at
SAS en dag skal "belønne" oss med en langrute? Get real, det er
SAS vi snakker om her... slik det selskapet drives i dag hadde de ikke visst hva kundene ønsket om de så leide inn alle konsulentselskapene i verden.
Personlig er jeg ikke så sikker på at langrutemarkedet fra
OSL er så stort, ettersom folk bor spredt, og uansett må bytte fly et sted for å komme seg ut i verden. Om man må bytte på
AMS eller
OSL tror jeg faktisk folk flest gir blanke blaffen i.