View Single Post
Old 13-03-2011, 13:27   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hmm .. de to siste bildene på FB var av en Ringnes-halvliter ig noe som lignet på Fløybanen ... Er han og besøker Speedy i Bergen?
Jeg får skylde på meg selv som la ut de bildene .

Forsøte å lage en "gjett-hvor-Martin-skal"-rapport. SAS var tom. så snille at flyet jeg skulle være med (LN-RPX) hadde overnattet i London, samt at tidene for ankomst og avgang videre stemte ca. med BA762/763, sånn at det virket logisk at jeg skulle til London med BA.

Videre skulle jeg fortsette med at "turen videre varer i litt over 7 timer, og tilbringes på beste klasse ombord", men siden folk nå skjønner at har vært i Bergen, er det ikke så mange alternativer. Sitter nå altså godt plassert i sete 21 på vogn 8 på 12:40-toget fra Bergen til Oslo.

Turen videre fra innsjekk gikk forholdsvis greit. hadde i utgangspunktet valgt 10A på LN-RPX, som er en 737-600, hvor 10A har benplass fram til seteryggen på 8A. Flyttet meg dog til 11A, siden 11B var mer ledig enn 10B, og jeg har lært meg å sette vel så mye pris på plass sideveis som forover .

På automaten på OSL, kunne jeg dog se at 11B også var blitt okkupert, og på jakt etter et sete med ledig sete ved siden av seg, ble det 18A. 18B forble ledig, og knærne mine fikk bli bedre kjent med sete 17A - traaaangt

Ankom BGO, og fikk kontakt med Speedy, som gav instrukser om hvor jeg kunne finne han, sittende i en "høy gul bil". Jeg gikk dit, fant ingen gule biler, derimot en mørk BMW som kom kjørende mot meg.

Dagen ble tilbrakt med litt omvisning på Bergen Aero Klubb, Speedy's arbeisdsplass (som ligger rett ved et sted de lager øl), middag på Friday's, en svipptur opp på Fløien og ned igjen, før det ble øl, gin, tonic, og en ellers hyggelig kveld hjemme hos Speedy.
Martin is offline   Reply With Quote