Quote:
Originally posted by Enhanced
Det som skjedde i mitt tilfelle var at jeg hadde kjøpt billetter for meg og mitt reisefølge; tur/retur Oslo <-> New York (med SAS). På returen ble det å sitte fire timer inne i en Airbus 330 før man omsider tok av (pga. teknisk feil), så dermed ble vi en god del forsinket inn til Arlanda, og følgelig også forsinket til Oslo. Da jeg bor i Oslo var det ikke så farlig, men mitt reisefølge skulle videre til Stavanger, og hadde bestilt enkeltbillett for denne (siden jeg hadde bestilt for to stykker så ville jeg jo ikke bestille tur til Stavanger for meg også).
SAS gikk med på å gi han en ny billett senere på dagen, men det var etter å ha kjeftet en del og fortalt hvor veldig snille de egentlig var nå. Spør du meg gir dette en negativ kundeopplevelse, særlig når man har sittet i et fly i evigheter og alt sammen (forsinkelsen fra Newark og påfølgende forsentkomming til Stavanger-flyet) var SAS sin feil. Det kan jo være gode grunner til at man ikke bestiller sammenhengende billett.
|
Så i dette ovennevnte tilfelle så mener noen, at man bare skulle krevd penger for ny billett av den som skulle videre til
SVG. Det synes jeg er feil.
Jeg tipper at noen ville sagt at man derfor skulle kjøpt billettene hver for seg, men det vil jeg si er værre. Det er viktigere at man er i samme booking på de lengre reisene, for å sikre at man blir behandlet likt i irr-situasjoner, og får sitte sammen.
Min konklusjon på denne situasjonen er:
En passasjer som har lagt igjen en betydelig sum med penger for en intercont reise, og som p g a selskapets skyld ikke rakk sin videre innenriks reise, så skal selskapet behandle passasjeren som en transit passasjer, og gi han muligheten til å komme med neste ledige fly.
Å kreve for en ny billett for å dekke
OSL SVG er griskhet, og har ingenting med å følge regler å gjøre.
(Jeg kan ikke skjønne at FR i det hele tatt blir innblandet som en sammenlikning for et nettverksselskap som f. eks
SAS. Skal SK bli sammenlignet med FR, så får SK også starte med punkt til punkt reiser, og da kan man sammenligne kundeklager)