View Single Post
Old 08-03-2011, 18:10   #6
Peterfsx
ScanFlyer Blue

SAS Re: AES til ALC med SAS

Her kommer siste del!

Etter å ha gått av flyet bar det bort til Tax-free shappa for å kjøpe Bueno og Pingvindrops. Etter det var unnagjort måtte vi ta bagasjen av bandet for så å gå opp i terminalen å sjekke inn igjen bagasjen, et veldig tungvint system etter min mening. Heldigvis har jeg vært på Gardermoen før så alt gikk knirkefritt, fra jeg tok bagasjen til jeg var igjennom sikkerhetskontrollen tok under 10 minutter. Inne på innland var det bare å få i seg noe mat, og det kjapt! Magen min skrek etter magefyll så det bar som vanlig til Pizzahut der jeg tok et stykke pizza og litt brus (stive priser).

Dato: 06.03.2011
Fra: OSL
Til: AES
Fly: 737-700 LN-TUH
Sete: 17F
Rutenr: SK1326

Jeg ruslet til gate 15 der boardingen startet 15 minutter før push. Jeg overhørte damen i skranken og det var store problemer fordi det flyet som egentlig var oppsatt (LN-RRB) en 700 ikke fly, så derfor var det overbooket med 5 personer. Men men jeg kom ombord uansett.

Flyet på gate.

Knyttnevetesten var bestått.

Kabinbelegget var på 100%.

Push var 10min etter tid, besetningen virket litt stresset av forstålige grunner. Vi taxet til rullebanen og tok av på rullebane 19R 15 minutter etter tid.

Takeoff!

Sving mot nord.

Der var Gardermoen gitt!

Vi hadde ganske lav marsj for å ta igjenn litt av forsinkelsen, det var litt risting på marsj, men ikke mye å skrive hjem om. Jo nærmere vi kom Sunnmøre jo verre ble været. Når vi kom inn i skyene ristet det ganske heftig, og vi datt flere ganger, men det er bare morro det.

Vi gikk inn for landing, det ble en silkemyk landing på Vigra og alle var fornøyde, vi hadde klart å tatt inn litt på tiden, men ikke altformye.

Rullebanen på Vigra.

Jeg gikk ut av flyet som en av de siste. Jeg tok noen bilder som kommer her:

Etter å ha slått av en liten prat med kapteinen gikk jeg inn i terminalen der de som vanlig var trege med bagasjen. Etter en liten stund var jeg i bilen på vei hjem.

Sliten og trøtt kom jeg hjem å la meg rett i loppekassa, neste dag var det opp på skole.
Håper dere likte rapporten neste kommer i Juni, da skal jeg fly Widerøe til Oslo fra Hovden

Hilsen Peter

Last edited by Peterfsx; 08-03-2011 at 19:47.
Peterfsx is offline   Reply With Quote